Στη διάρκεια της συζήτησης για την ψήφο εμπιστοσύνης, πολλά στελέχη της ΝΔ, προεξάρχοντος του προέδρου της, ισχυρίστηκαν ότι ο ελληνικός λαός αντιτίθεται στη συμφωνία των Πρεσπών σε ποσοστό άνω του 80%. «Εχουμε δει σε δημοσκοπήσεις το καλοκαίρι από 76% μέχρι 86%» έλεγαν και ξανάλεγαν, ρίχνοντας -βέβαια- το επικοινωνιακό βάρος τους στο «βολικότερο» για τους ίδιους 86%.

Δεν γνωρίζω σε ποιες δημοσκοπήσεις αναφερόντουσαν, αυτή την Κυριακή, όμως, το «Πρώτο Θέμα» (και έχει σημασία που είναι το «Πρώτο Θέμα») δημοσίευσε δημοσκόπηση της Marc, που μετρά το ΟΧΙ στη συμφωνία των Πρεσπών στο 66%. Δηλαδή, από το καλοκαίρι μέχρι σήμερα, το 86 έγινε 66. Κι αυτό χωρίς ασφαλώς να έχει ενημερωθεί κατάλληλα η μεγάλη πλειονότητα του ελληνικού λαού ούτε για το περιεχόμενο της συμφωνίας, αλλά ούτε και για τις πρόσφατες διευκρινιστικές τροπολογίες που ψήφισε η κυβέρνηση Ζάεφ σχετικά με τα θέματα της εθνότητας (αποσαφηνίστηκε ότι δεν παραχωρείται) και της γλώσσας (αποσαφηνίστηκε πλήρως ότι είναι σλαβική και καμία σχέση δεν έχει με την αρχαιοελληνική μακεδονική γλωσσική κληρονομιά).

Αρα, το 66% της Marc είναι ΠΡΙΝ τη μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης του ελληνικού λαού που ξεκινά η κυβέρνηση (δημοσιεύοντας, κατ’ αρχάς, ολόκληρη τη συμφωνία σε όλες τις εφημερίδες), η οποία θα κορυφωθεί ασφαλώς με την πολυήμερη συζήτηση στη Βουλή, εκεί όπου θα τεθούν όλα επί τάπητος και ο καθένας θα βγάλει με ασφάλεια τα συμπεράσματά του.

Αρα, το ερώτημα είναι: Σε δέκα μέρες από τώρα, η ίδια μέτρηση, από την ίδια εταιρεία, τι θα βγάλει; Ως προς αυτό, καλό είναι να ληφθούν υπόψιν και τα ακόλουθα:

Πρώτον, οι δημοσκοπήσεις κατά βάση μετρούν τις τάσεις στις μεγάλες ηλικιακές κατηγορίες και όχι στους νέους, όπου τα ποσοστά αποδοχής της συμφωνίας των Πρεσπών είναι πολύ μεγαλύτερα, όπως άλλωστε και αυτά του ΣΥΡΙΖΑ.

Δεύτερον, το 66% («Πρώτο Θέμα» / Marc) δεν μετρά ούτε την ξεκάθαρη αλλαγή στάσης της ΝΔ στο θέμα της ονομασίας. Είναι σαφές ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης όλο και περισσότερο απομακρύνεται από τη στάση που είχε το καλοκαίρι, όταν έκλεινε το μάτι στον κόσμο των συλλαλητηρίων, αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν θα δεχθεί χρήση του όρου «Μακεδονία». Για την ακρίβεια, αν και κάνει ό,τι μπορεί ώστε να το κρύψει, έχει απαντήσει σε ερώτηση στη ΔΕΘ, λέγοντας ότι δεν είναι το πεδίο του ονόματος εκεί όπου θα επέλεγε να δώσει τη μάχη του αν ήταν πρωθυπουργός. Τις επόμενες μέρες στη Βουλή, όμως, αυτό θα τονιστεί όσο τίποτε άλλο.

Τρίτον, έχει αλλάξει ακόμη και η στάση των φιλογαλάζιων media αναφορικά με το όνομα. Τηλεοπτικοί σταθμοί που πρωτοστατούσαν στην οργάνωση των συλλαλητηρίων το καλοκαίρι προβάλλοντας το αίτημα «καμία χρήση του όρου Μακεδονία», πλέον στήνουν τηλετραπέζια με το «βαρύ» τους πυροβολικό για να πουν ότι «εντάξει… Αφού εδώ και 25 χρόνια Μακεδονία τους λέμε ακόμη και εμείς».

Τέταρτον, μετά την κύρωση της συμφωνίας των Πρεσπών και από την ελληνική Βουλή, 140 χώρες θα αναγνωρίζουν, πλέον, το γειτονικό κράτος ως «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας», αντί «Δημοκρατία της Μακεδονίας». Το «Μακεδονία» σκέτο θα φύγει από τους χάρτες όλου του πλανήτη.

Αλήθεια, μετά από όλα αυτά, το 66% (ακόμη κι αν είναι όντως 66 σήμερα) πόσο θα γίνει; Θα γίνει 46% και συνεχώς θα μειώνεται. Είναι θέμα χρόνου το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού λαού να ταχθεί υπέρ της συμφωνίας των Πρεσπών. Γιατί, ασφαλώς και στην Ελλάδα υπάρχουν ακραίοι, όμως ευτυχώς δεν είναι περισσότεροι από τους λογικούς.

Αντί υστερόγραφου (1): Στο δημοψήφισμα οι δημοσκοπικές εταιρείες έχασαν το 25% του ελληνικού λαού. Προέβλεπαν ντέρμπι, όταν το τελικό αποτέλεσμα έβγαλε 24 μονάδες διαφορά. Γι’ αυτό λέω «ακόμη κι αν είναι όντως σήμερα 66%».

Αντί υστερόγραφου (2): Η ίδια αυτή η δημοσκόπηση της Marc, που βγάζει 66% ΟΧΙ στη συμφωνία των Πρεσπών, βγάζει και μείωση της ψαλίδας Ν.Δ. – ΣΥΡΙΖΑ κατά 2,1 μονάδες από τον Οκτώβριο (στις 8,1 από 10,2 μονάδες). Δηλαδή, το τελευταίο τρίμηνο, παρά την παραπληροφόρηση για όλα τα θέματα και κυρίως για τη συμφωνία των Πρεσπών, η ψαλίδα «έκλεισε» κατά 20%. Διόλου ευκαταφρόνητο, νομίζω. Εσείς τι λέτε;

Αρθρο μου στην εφημερίδα “Η Αυγή”.

http://www.avgi.gr/article/10811/9527857/apo-86-66-se-ligo-to-ochi-stis-prespes-tha-einai-46-?fbclid=IwAR0SB29d2hoWV2JHDGYqO0–RTrmuWlvraY_2eGG-mA8JvvjMhYClswl3d8#